نوشته شده توسط : درسا حسینی

برای کسانی که در آپارتمان زندگی می کنند خرید بند رخت یکی از واجبات است . در کل امروزه ساخت خانه های ویلایی خیلی کم شده است و حتی کسانی که ویلایی دارند تصمیم میگیرند تا خانه های خود را به حالت آپارتمانی در بیاورند ، آپارتمان های امروزی مکانی مانند حیاط ندارد به همین دلیل زمانی که شما لباس های خود را می شویید مکانی ندارید تا بتوانید لباس های خود را خشک کنید ، به همین دلیل رخت آویز ها و یا بند رخت ها روانه بازار شده اند تا  با استفاده ازآن ها بتوانید لباس های خود را خشک کنید ، این نوع بند رخت ها در مدل های متفاوت دیواری ، کشویی ، ایستاده ، چتری و ... در بازار وجود دارند که شما باید بر اساس راهنمای خرید بند رخت مناسب ترین بند رخت را برای آپارتمان خود انتخاب کنید . 

مدل انواع بند رخت ها

مشتریان بعد از این که جنس بند رخت ها را مد نظر قرار می دهند مدل در مرحله دوم مهم است. افراد با در نظر گرفتن محیطی که بند رخت می خواهد استفاده خریداری می شود و اگر محیط کوچک باشد بند رخت مورد استفاده کوچک و در محیط های بزرگ بند رخت های بزرگ تر مورد کاربری قرار می گیرد. مدل انواع بند رخت ها در بازار ها متفاوت است که در این جا ذکر می کنیم:

بند رخت مدل چتری
بند رخت مدل ایستاده
بند رخت مدل جمع شو
بند رخت مدل کشویی
بند رخت مدل دیواری

 

مصارف بند رخت چیست؟

افرادی که در آپارتمان زندگی‌ می ‌کنند، به این وسیله به میزان زیادی نیاز دارند. کوچک شدن متراژ خانه ‌ها و عدم وجود حیاط، موجب شده است تا این وسیله اکنون در قالب رخت آویزهایی متنوع ارائه شود؛‌ چرا که برای خشک کردن لباس‌ های شسته‌ شده باید حتما فضایی در نظر گرفته شود. این ‌جاست که این وسیله می‌ تواند این فضا را به آسانی برای ما تامین کند.

 

جنس بند رخت

جنس بند رخت باید طوری باشد که هم سبک بوده و هم در برابر پوسیدگی و نم مقاوم باشد. بیشتر رخت‌آویزهای موجود در بازار از جنس پلاستیک ساخته شده و یا این که جنسشان فلزی و از استیل نازک یا توخالی است. البته نمونه‌هایی هم وجود دارد که از فلز آلومینیوم در ساختشان بهره گرفته شده یا روکش ضد زنگ و طلایی رنگ دارند. در هر حال اگر رخت آویز از مواد مرغوبساخته شده باشد، نگرانی بابت طول عمر آن نخواهید داشت. 

 

ابعاد محصول

موردی دیگری که حتما باید با توجه به آن، اقدام به خرید یک بند رخت مناسب برای منزل خود کنید؛ توجه به ابعاد آن است. پیشنهاد می کنیم اگر از فضای نسبتا زیادی در محیط خانگی خود برخوردار هستید، حتما از نوع ایستاده این قبیل محصولات بهره گیری نمایید و چنانچه فاقد محیط اضافه در خانه خود هستید، از نوع دیواری آن ها که قابل استفاده بر روی رادیاتورهای خانگی نیز هستند، استفاده بعمل آورید.

 

وزن مناسب

به سراغ خرید مدلی بروید که وزن کمی داشته باشد تا در صورت قرار دادن لباس بر روی آن وزن زیادی پیدا نکند. چون گاهی اوقات به دلیل شرایط جوی مجبور خواهید بود که بند رخت را با لباس حمل کنید. پس اگر سنگین باشد، فشار به کمر شما وارد می‌شود.


مقاومت

مقاومت بند رخت به جنس فلز و اتصالات آن ربط دارد. بهترین جنسی که هم مقاومت خوبی دارد و وزن کمی دارد استیل توخالی یا نازک است که علاوه بر موارد گفته شده ضد زنگ نیز است. گفتنی است علاوه بر کیفت بالای استیل نحوه اتصال و قرار گیری شبکه به پایه نیز مهم است و میتواند در کیفیت محصول موثر باشد.

 

اندازه و ظرفیت بند رخت

انداره رخت آویزها بستگی زیادی به ابعاد مکانی دارد که قرار است در آنجا نصب شود. برای مکان‌های بزرگتر بهتر است از رخت آویز ایستاده استفاده شده و برای فضاهای کوچک‌تر، بند رخت‌های دیواری، رخت‌آویزهای شوفاژی و بند رخت‌های سقفی گزینه مناسب‌تری هستند.

همچنین هنگام انتخاب ظرفیت رخت آویز، باید به مقدار لباس‌هایی که قرار است هر بار روی آن خشک شوند توجه کرد و طبق آن رخت آویز مورد نظر را انتخاب نمود.

 

میزان وزن قابل تحمل

منظور از میزان وزن قابل تحمل در این مورد، مجموع وزن لباس های خیسی است که بند رخت با آویزان شدن آنان از حالت کلی خود خارج نشده و همچنان مستحکم باقی مانده و تعادل خود را نیز حفظ کرده است. بطور کلی میزان وزن قابل تحمل این قبیل محصولات خانگی از ۵ کیلوگرم آغاز و حتی تا ۳۰ کیلوگرم نیز ادامه پیدا می کند.

جنس

حتما به جنس محصول هم توجه داشته باشید، جنس این محصولات معمولا از پلاستیک مقاوم و یا استیل ضدزنگ می‌باشد. انتخاب هر کدام از این مدل‌ها هم به سلیقه و نیاز شما بستگی دارد.

 

نوع بند رخت

اولین گام برای خرید بند رخت انتخاب نوع و مدل آن است. بسته به شرایط مکان مورد نظرتان و ابعاد آن شما باید یکی از رخت‌آویرهای معمولی (طنابی) که لباس‌ها با گیره به آن وصل می‌شوند، بند رخت‌های ایستاده، بند رخت‌های سقفی، بند رخت‌های دیواری، بند رخت‌های شوفاژی، بند رخت‌های برقی، بند رخت‌های متحرک، چند طبقه و بالدار را انتخاب نمایید. هر کدام از گزینه‌های گفته شده مزیت‌ها و معایب خود را دارند و بسته به جنس به کار رفته در ساخت آن‌ها و ابعادشان، قیمت‌های مختلفی را دارا هستند.

 

بازو بسته کردن راحت

اگر با محدودیت فضا مواجه هستید. بنابراین بازو بسته کردن مرتب بند رخت اجتناب ناپذیر است. پس هنگام خرید محصولی را انتخاب کنید که که در کمترین زمان و به راحتی بازو بسته شود، نقش لولا ها و قلاب ها را در بازو بسته کردن بند رخت ها نادیدده نگیرید و به طراحی و کیفیت آنها توجه کنید.

 





:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: